• Kontakt
  • Reklama
  • Cookies
  • Pravidlá používania
  • Zásady ochrany osobných údajov
sobota, 2 júla, 2022
AutoBlink.sk
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti
No Result
View All Result
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti
No Result
View All Result
AutoBlink.sk
No Result
View All Result

Sú elektromobily skutočne ekologické? Z tohto výskumu vám padne sánka

AutoBlink Od AutoBlink
6. novembra 2019
v Zaujímavosti
208
0
elektromobily

Volkswagen

112
SHARES
5.5k
VIEWS
Zdieľať na FacebookZdieľať na Twitter

Už dlhšiu dobu sa hovorí o tom, že výroba elektromobilov je ekologicky menej čistá, ako výroba a jazda na automobiloch vybavených spaľovacími motormi. Spoločnosť Volkswagen zareagovala na túto otázku výskumom na vlastných modeloch, presnejšie na naftovom a elektrickom Golfe.

V tomto výskume sú zakomponované všetky faktory a teda aj proces od ťažby materiálov, výroby, užívania, až po recykláciu samotného vozidla. Po zohľadnení všetkých faktorov, dostala spoločnosť VW obraz o uhlíkovej stope, ktorú počas 200 000 kilometrov zanechá naftový a elektrický Golf. Výsledok skutočne stojí za zamyslenie.

ekológia
Volkswagen

Z hľadiska výroby zanecháva elektromobil podstatne väčšie množstvo emisií, pri pri používaní sa však po určitom nájazde začne čistotou vyrovnávať naftovému modelu. V tomto prípade sa však elektrické auto čistotou vyrovná tomu naftovému až po najazdení 125 000 kilometrov. Po najazdení 200 000 kilometrov má ekologicky navrh elektromobil, no rozdiel nie je tak výrazný, ako by mal.

čistá jazda
Volkswagen

Najväčší podiel na emisiách vyprodukovaných pri výrobe elektrických vozidiel majú práve batérie. Tie dosahujú až 43% všetkých emisií C02, ktoré sú uvoľnené do ovzdušia, počas výroby. Pokiaľ sa nad tým zamyslíme, prídeme na to, že ak by všetky vyrábané autá boli len elektromobily, dosiahli by sme šialené čísla v produkcii CO2. Okrem toho, ak by bol priemerný celoživotný nájazd na týchto elektrických autách len 100 000 kilometrov, znamenalo by to, že nápad, ktorý mal byť pokrokový, je vlastne krokom naspäť.

emisie
Volkswagen

Posledným zameraním výskumu bola uhlíková stopa, ktorú vozidlá zanechajú počas celej životnosti. Tá sa ale v mnohých prípadoch veľmi líšila. Do úvahy musíme vziať fakt, že nie všetka elektrická energia je čistá a tak sa pri jej výrobe opäť produkuje značné množstvo CO2. Podľa čistoty elektrickej energie prišla spoločnosť VW k niekoľkým záverom.

Elektromobil jazdiaci na čistú elektrinu, vyrobenú pomocou veterných turbín, vodných elektrárni alebo solárnych panelov, vyprodukuje počas svojej životnosti 59 g CO2 na 1 kilometer jazdy. Emisie sú v tomto prípade nízke, no vzhľadom na výrobu a recykláciu nie nulové, ako to niektoré ekologické spoločnosti prezentujú.

Čistota  elektrickej energie ale vôbec nie je bežná. Po prihliadnutí na mix využívanej elektrickej energie v EÚ dosiahla hodnota emisií CO2 až 119 g na 1 kilometer. Pre porovnanie, rovnaké vozidlo poháňané naftou vyprodukuje v priemere 140 g CO2 na 1 kilometer. Ekologická jazda na elektrinu tak nie je reálna, čo dokazuje aj graf zameraný na čistotu elektrickej energie v daných krajinách. Z neho jasne vyplýva, že v Nemecku, USA a tiež aj v Číne je naftové auto ekologickejšie, ako to elektrické.

Share79Tweet14
Predchádzajúci článok

Neviditeľné A-stĺpiky nebránia výhľadu vodiča. Na geniálny nápad prišlo 14-ročné dievča

Následující článok

Jazda na vozovke s mokrým lístím: Dávajte si veľký pozor

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa cookies. Navštívte naše Pravidlá ochrany osobných údajov .

zahmlené okná
Poruchy

Poškriabané alebo prasknuté čelné sklo: Čo v takomto prípade robiť?

ojazdené autá
Zaujímavosti

Ojazdené autá: Čo skontrolovať pri kúpe jazdeného auta?

Aditíva: Oplatí sa ich pridávať do paliva alebo nie?
Technika

Aditíva: Oplatí sa ich pridávať do paliva alebo nie?

studený motor
Technika

Studený motor: Čo sa deje pod kapotou, kým sa agregát zohrieva?

Facebook Instagram

Kategórie

  • Autoškola
  • Kvízy
  • Legislatíva
  • Nezaradené
  • Novinky
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Tuning
  • Videá
  • Zaujímavosti

Informácie

  • Kontakt
  • Reklama
  • Cookies
  • Pravidlá používania
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2020 All Rights Reserved. AutoBlink.sk AutoBlink.cz AutoBlink.hu

No Result
View All Result
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti

© 2020 All Rights Reserved. AutoBlink.sk AutoBlink.cz AutoBlink.hu

Prihláste sa do svojho účtu nižšie

Zabudnuté heslo?

Vyplňte formulár nižšie a zaregistrujte sa

Táto webová stránka používa cookies. Navštívte našePravidlá ochrany osobných údajov .
Všetky polia sú povinné. Prihlásiť sa

Nové heslo

Zadajte svoje používateľské meno alebo e-mailovú adresu, aby ste obnovili svoje heslo.

Prihlásiť sa
Táto webová stránka používa cookies. Navštívte naše Pravidlá ochrany osobných údajov .