Motory TSI opäť trápia problémy. Ktoré jedna-päťky čaká zvolávacia akcia?
Prvé problémy trápili motory TSI o objeme 1.0, 1.2 a 1.4 litra, ktorým praskali rozvodové reťaze a odchádzali napínacie kladky rozvodov. Neskôr začali problémy vychádzať na povrch aj pri objemnejších agregátoch a to 1.8 a 2.0 TSI, ktoré trápila obrovská spotreba motorového oleja, pri niektorých až 1 liter na 1000 km. Teraz tu máme opäť ďalší problém, ktorý sa týka nových motorov 1.5 TSI, no a my sa pýtame, robí si z nás koncern naozaj srandu?
Motory TSI o objeme 1.5 litra:
Agregáty 1.5 TSI môžeme nájsť naprieč celým koncernom, s výnimkou luxusnejších značiek. Trápia ich však problémy s trhavým chodom pri rozbiehaní a zhasínaním motora. Problémy sa ale netýkajú všetkých vozidiel s touto motorizáciou, no len tých, spojených s manuálnou prevodovkou.
O úplnú novinku však nejde, už v roku 2017 sa objavilo niekoľko prípadov, kedy sa majitelia vozidiel s týmito motormi sťažovali na vyššie spomínané problémy. V tom čase sa však jednalo len o nekultivovaný chod pri rozjazde a nie zhasínanie motora. Problém ale nikdy ne bol riešený oficiálnou zvolávacou akciou ale len drobnými servisnými akciami, kde bol aktualizovaný softvér riadiacej jednotky. Majitelia automobilov, ktorý však do autorizovaných servisov nechodili, nemali o takejto akcii žiadne informácie.
Koncern však teraz vyhlásil zvolávaciu akciu, pre motory TSI o výkone 110 kW o objeme 1.5 litra, spojené spolu s manuálnou prevodovkou, vyrobené v roku 2019 medzi májom a júnom.
Ide o modely:
VW 24ER – Arteon, Passat, Tiguan a Touran
Škoda 24EV – Karoq, Superb a Kodiaq
Seat 24EP – Ateca a Tarraco
Motory osadené pod kapotou týchto modelov sú vybavené alternátorom 180 A, ktorý uberá vozidlu pri rozjazde značnú časť krútiaceho momentu, vplyvom čoho môže dôjsť až k jeho zhasnutiu. Takáto situácia je extrémne nebezpečná hlavne pri rozjazdoch na križovatkách a tak sa musí čo najskôr vyriešiť.
Podľa informácii by tento problém mal prejavovať na 17 000 automobiloch značky Škoda, 8 000 vozidiel značky Volkswagen a 8 000 vozidiel značky Seat. Majitelia starších modelov s agregátmi 1.5 TSI spojenými s manuálnou prevodovkou sa však tiež môžu informovať v autorizovaných servisoch o náprave problémového chodu. V ich prípadne im ponúkne servis aktualizáciu riadiacej jednotky, ktorá však podľa skúseností nie vždy zaberie.
A ako to riesi servis, ked nepomoze aktualizacia softwaru. Mam rovnaky problem s mororom 1.2 TSI VW.
Servis to riesi takto: Tvrdi, ze nie su tene ventily /podpalene/ a motor nema dostatocnu kompresiu. Vraj na 4 ventiloch je to u koncernoveho motora bezny problem. Ponukaju repas halvy valcov. Tolko moja skusenost aktualne zo stredy 16. oktobra 2019. Teda rovno to tak ponukaju, ziadny flash SW v RJ neponukli.