Audi A4 Avant 2.0 TDI 110 kW: Ako obstála v našom teste táto zánovná jazdenka?

V tomto teste ojazdených vozidiel nás čaká skúška Audi A4 Avant 2.0 TDI B8 Multitronic, ktorá patrí medzi veľmi obľúbené jazdenky aj po 4-roch rokoch od jej premiéry. Ako si ale toto vozidlo viedlo počas nášho testu po nájazde viac ako 168 000 kilometrov?

Pod kapotou Audi A4 môžeme najčastejšie natrafiť na motorizáciu 2.0 TDI. Tieto agregáty totiž disponujú slušným výkonom a veľmi príjemnou spotrebou paliva. Poďme sa ale bez ďalších zbytočných rečí pozrieť na stav tejto jazdenky.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI Multitronic:

Audi A4 Avant

Ako sme už spomenuli, testovaným autom je Audi A4 Avant B8 2.0 TDI Multitronic z roku 2015, s nájazdom 168 626 kilometrov. Na test nám túto A4 zapožičal autobazar B&B CAR, ktorý odhadol jeho cenu na 12 990 €.

Audi A4 Avant B8 sa predstavila v roku 2007 na frankfurtskom autosalóne. Faceliftom prešla v roku 2011, kedy sa tiež rozšírila paleta agregátov. Motor, o ktorom sa však bavíme, teda 2.0 TDI o výkone 110 kW sa začal montovať pod kapotu tejto Audiny až v roku 2014.

Bezpečnosť:

Audi A4 Avant B8 prešla nárazovým testom Euro NCAP hneď 2 krát. Prvý test prebehol v roku 2008 a za ochranu posádky dostala plný počet hviezdičiek. Za ochranu detí v autosedačkách zhrabla 4 hviezdičky z piatich a za ohľaduplnosť voči chodcom len 2 zo 4 hviezdičiek. V roku 2009 sa robil nový test, podľa novej metodiky, no počty získaných hviezdičiek sa nezmenili. 

Exteriér:

Audi A4 Avant

Audi A4 Avant je veľmi obľúbený automobil, možno ešte viac ako v karosárskej verzii sedan. Pretože jej dizajn je len stránkou z hľadiska krásy a každý má iný vkus, hodnotiť ho nebudeme, no povieme vám náš skromný názor. Oproti staršiemu typu B7 sa moc nezmenil, no stále zostáva elegantný a športový.

Interiér:

Audi A4 Avant

Interiér je na dotyk aj pohľad veľmi príjemný. Vyznačuje sa veľmi pekným dizajnom a je vyrobený z kvalitných materiálom. Vyšší nájazd kilometrov sa však na interiéri podpíše. Pri prejazde nerovnosťami sa môžu ozývať aj vŕzgavé zvuky. To však nepôsobí moc lákavo, ak berieme na vedomie, že je to prémiová trieda.

Komfort a priestrannosť nájdete nie len na predných sedadlách, ale aj na tých zadných, kde je dostatok priestoru pre nohy a kolená. Pripomienky však môžu mať vysoký pasažieri, pretože nad hlavami moc miesta nie je. Komfortné vozenie ponúkajú aj štandardné čalúnené sedačky, no ešte príjemnejšie pôsobia príplatkové sedadlá, ktoré vám podržia telo aj pri divokej jazde. Čo sa týka batožinového priestoru, ten disponuje v základnom usporiadaní objemom 490 litrov a pri sklopení zadných sedadiel ponúkne až 1430 litrov.

Jazdné vlastnosti:

Audi A4 Avant

Jazdné vlastnosti A4 sú veľmi dobré a podvozok drží auto aj v ostrých zákrutách. Aj keď Audi uviedlo A4 ako športové auto, oproti konkurenčnému BMW a Mercedesu nie je až na takej úrovni. Pochvalu si zaslúži najmä tlmenie, ktoré si bez väčších problémov poradí aj s hrboľatou cestou.

Problém s podobnými nerovnosťami však môže mať príplatkový športový podvozok, ktorý je o niečo tuhší, spojený s nízkoprofilovými pneumatikami. Na druhú stranu je tento športový podvozok na dobrej vozovke istejší a ponúkne lepšie jazdné vlastnosti.

Motor:

2.0 tdi motor

2.0 TDI predstavuje základ naftových motorov v tomto type auta. Oproti základným dieselovým motorom, bol ten v našej Audine kompletne prepracovaný. Náš testovaný motor má výkon 110 kW / 150 koní a krútiaci moment 340 Nm. Audi dokáže s týmto motorom šprintovať z 0 na 100 km/hod za 9,7 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na 200 km/hod. Dá sa teda povedať, že na bežnú jazdu ide o viac než len dostačujúce parametre.

Spotreba paliva:

palubný počítač

Kombinovaná spotreba sa pohybuje okolo 5,8 litrov na 100 km. V meste si však auto môže vypýtať až 7,5 litra nafty na 100 km. Mimo mesta sa dokážete bez problémov voziť za 4,7 litra nafty na 100 km. Objem nádrže je až 70 litrov, takže na plnú nádrž sa bežne, pokiaľ jazdíte len z roboty, do roboty a na nákupy, môžete voziť aj celý mesiac. Práve príjemná spotreba a slušný výkon motora je dôvodom, prečo je tento agregát pod kapotou A4 tak veľmi obľúbený.

Prevodovka:

automatická prevodovka

O radenie rýchlostí sa v našom testovanom vozidle starala bezstupňová automatická prevodovka Multitronic. Tú však v nových modeloch Audi už nenájdete, pretože bola nahradená spoľahlivejším dvojspojkovým automatom DSG.

Prevodovka Multitronic bola veľmi náchylná na správnu údržbu, pričom jej veľmi škodili prekračujúce intervaly výmeny oleja. Ten v niektorých prípadoch potreboval vymeniť už po najazdení 55 tisíc kilometrov. O to komplikovanejší je nákup jazdeného vozidla s Multitronicom a nejasnou servisnou históriou. To však nie je tento prípad, kedže nami testované vozidlo má kompletnú servisnú históriu, servisnú knížku a počas testu sme s prevodovkou nemali žiaden problém.

Poruchy a spoľahlivosť:

Audi A4 Avant

Prvé motory 2.0 TDI nesúce označenie PD mali kopu problémov. Išlo napríklad o problémy s vyššou spotrebou oleja, krátkou životnosťou vstrekovačov, turbodúchadla a ďalších životne dôležitých komponentov pre chod agregátu.

Náš testovaný motor je však prerobený a používa už systém priameho vstrekovania Common Rail. Výrobcovia sa poučili z minulých chýb a nedostatkov a tak väčšinu múch už vychytali. Pri autách s vysokými nájazdmi sa však objavujú problémy s DPF filtrom, čo si neskôr odnesie aj EGR ventil.  Ani vstrekovače nemajú pri týchto motoroch najdlhšiu životnosť. V podstate si ale tento motor vedie z hľadiska spoľahlivosti veľmi dobre.

Čo sa týka samotného auta, tak A4 môžeme zaradiť medzi spoľahlivé autá. Problémová však môže byť elektronika. Pri niektorých autách sa objavujú problémy s nefunkčnými parkovacími senzormi, xenonmi alebo LED svetlami. Poruchový je aj systém MMI a CD prehrávač. Časom sa môže vyskytnúť aj problém so zámkami dverí, pričom na vine väčšinou býva nefunkčný motorček zámku alebo len spínač motorčeka. 

Podvozok sa aj napriek použitiu hliníkových zliatin prezentuje slušnou životnosťou. Nadmerné vôle náprav sa vyskytujú až pri väčšom počte najazdených kilometrov, no všetko záleží od toho, ako sa ku autu správate. Zriedkavo sa môže vyskytnúť aj porucha elektronickej ručnej brzdy. 

Stav jazdenky:

Audi A4 Avant

Nami testovaná Audi A4 Avant B8 2.0 TDI mala najazdených niečo nad 168 tisíc kilometrov. Po štyroch rokoch na cestách však nemala viditeľné žiadne chyby v interiéri, ani na exteriéri. Motoricky bolo auto tiché a veľmi živé, teda žiaden problém s ním nebol. Podvozok držal veľmi pevne a jazda bola veľmi príjemná. Aj pri dynamickej jazde sme sa cítili bezpečne. Po technickej stránke teda nemáme tejto Audine čo vytknúť. 

Vozidlo nám poskytol autobazár B&B CAR, v ktorom sa testovaná Audi nachádza a tak si ju tu môžete v prípade záujmu prísť pozrieť a tiež otestovať na skúšobnej jazde. Podrobné informácie nájdete na stránke B&B CAR, kde sa nachádza cenník vozidla spolu so všetkými informáciami a parametrami.

Tomáš Novák

Volám sa Tomáš Novák a som automobilový nadšenec, mechanik a prevádzkovateľ automagazínu AutoBlink.sk, ktorý od roku 2019 prináša dôležité informácie zo sveta automobilov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *