Ford Focus III Combi 1.5 TDCi: Lacné rodinné kombi s príjemnou spotrebou.

V dnešnom teste ojazdených vozidiel nás čaká test na Ford Focus 1.5 III TDCi Combi tretej generácie po facelifte, ktorý patrí medzi obľúbené vozidlá vo všetkých svojich karosárskych verziách. Ako si ale toto vozidlo viedlo v našom teste po 4 rokoch životnosti a nájazde cez 160 tisíc kilometrov? Nechajte sa prekvapiť. 

Pod kapotou toho Focusu môžeme nájsť motorizáciu 1.5 TDCi o výkone 88 kW. Tieto agregáty disponujú slušným výkonom a veľmi príjemnou spotrebou paliva. Poďme sa ale bez ďalších zbytočných rečí pozrieť na stav tejto jazdenky.

Ako sme už spomenuli, nami testovaným automobilom je Ford Focus 1.5 TDCi Combi tretej generácie z roku 2015, ktorého nájazd čítal niečo málo cez 160 tisíc kilometrov. Na tento test nám auto požičal autobazár B&B CAR, ktorý odhadol jeho cenu na 7 990 €.

Ford Focus  III Combi 1.5 TDCi:

ford focus III

Ford Focus tretej generácie po facelifte a modernizácii bol predstavený v roku 2014. Po tomto redizajne dostal Focus prepracovaný predný nárazník, novú masku chladiča, do bokov viac natiahnuté svetlomety a tiež novú kapotu. Facelift sa celkom podaril, no aj napriek tomu, že tento Focus vyzerá športovejšie, je tiež aj tuctovejší.

Celkovo však môžeme Ford Focus považovať za zaujímavú jazdenku s priatelnou cenou, skromnými prevádzkovými nákladmi a solídnou spoľahlivosťou. Poďme sa ale bez zbytočných rečí pozrieť na stav, spoľahlivosť a ostatné vlastnosti tejto jazdenky.

Bezpečnosť:

Ford Focus III Combi prešiel nárazovým testom Euro NCAP ešte pred faceliftom v roku 2012, pričom získal za ochranu posádky všetkých päť hviezdičiek.  Za ochranu detí v autosedačkách zhrabol 4 hviezdičky z piatich a za ohľaduplnosť voči chodcom 3 zo 4 hviezdičiek.

Exteriér:

ford focus III

Ford Focus III Combi patrí medzi atraktívne vozidlá, ktoré môžeme na našich cestách nájsť asi rovnakom počte, ako v karosárskej verzii hatchback. Pretože je ale jeho dizajn len stránkou z hľadiska krásy a každý má iný vkus, hodnotiť ho nebudeme, no povieme vám náš skromný názor. Exteriér pôsobí športovo, no zároveň oproti predfaceliftovej verzii aj trochu tuctovo.

Interiér:

ford focus III

Interiér je zložený na prvý pohľad príjemnými materiálmi, pričom aj dielenské spracovanie sa pohybuje na obstojnej úrovni. Tvarovanie palubnej dosky však nemusí vyhovovať každému. Na prvý pohľad pôsobí bezpečne, no na druhú stranu zasahuje do priestoru posádky viac, ako by mala.

Miesta na sedenie je však vpredu dostatok aj pre urastených pasažierov a tiež treba pochváliť rozmerné, pohodlné a dobre tvarované sedadlá. Na zadných sedadlách nájdu dostatok priestoru len dvaja pasažieri, ten tretí sa už nebude cítiť pohodlne.

Čo sa týka objemu kufra, tak pri verzii kombi dosahuje v základnom rozložení 476 litrov v prípade rezervnej sady a v prípade absencie rezervy 490 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa tento priestor rozšíri až na 1502/1516 litrov, v závislosti na tom, či je váš model vybavený len lepiacou sadou alebo rezervným kolesom.

Jazdné vlastnosti:

ford focus III

Jazdné vlastnosti Focusu tretej generácie sú veľmi dobré, ako tomu bolo pri každej generácii tohto modelu. Podvozok podrží auto aj v ostrých zákrutách, pričom Focus sa chová neutrálne, dobre drží smerovú stabilitu a vyznačuje sa len nepatrnými náklonmi karosérie.

Čo sa týka komfortu, treba Focus III pochváliť aj z tohto hľadiska. Tlmenie nerovností je totiž veľmi dobré aj v prípade väčších 17 a 18 palcových pneumatík. Ďalšou stránkou, ktorou sa tretia generácia vytiahla oproti druhej je aj podstatne lepšie odhlučnenie interiéru, ktoré tlmí zvuky nie len samotného agregátu, ale aj odletujúce kamienky či hluk z odvaľujúcich pneumatík.

Motor:

1.5 tdci

Motor 1.5 TDCi patrí medzi najmenšie agregáty z ponuky naftových motorizácií, no je dostupný v dvoch výkonnostných verziách. Tou prvou je 77 kW verzia, ktorá nás ale zaujímať nebude, keďže nami testovaná verzia disponovala 88 kW agregátom o rovnakom objeme. Tento výkon poskytuje pomerne ľahkému Focusu dostatok dynamiky v kombinácii s príjemnou spotrebou paliva. Z nuly na 100 km/h dokáže šprintovať za 10,8 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa zastaví na 191 km/h. Dá sa teda povedať, že na bežnú jazdu ide o postačujúce parametre.

Spotreba paliva:

ford focus III

Kombinovaná spotreba sa pohybuje okolo 4,9  litrov na 100 km. V meste si však auto môže vypýtať od  5,5 až 6 litrov nafty na 100 km. Mimo mesta sa dokážete bez problémov voziť za 4,4 litra nafty na 100 km. Objem nádrže je 53 litrov, takže na plnú nádrž sa bežne, pokiaľ jazdíte len z roboty do roboty a na nákupy, môžete voziť pomerne dlho.

Poruchy a spoľahlivosť:

ford focus III

Čo sa týka spoľahlivosti samotného auta, tak Ford Focus III môžeme zaradiť medzi pomerne odolné vozidlá. Problémová však môže byť elektronika. Vyskytuje sa viacero problémov, ktoré spočívajú v hlúpostiach, napríklad problémy s kľúčmi, či motorčekmi sťahovania okien, ale aj s väčšími vecami, ako napríklad ABS alebo riadiacou elektronikou motora. Pozor si je treba dať hlavne na neodborne opravované kusy.

Pri vyššom nájazde kilometrov sa môže objaviť aj vŕzganie plastov v interiéri, nadmerné vôle v zadne náprave, opotrebované spodné čapy priečneho ramena na prednej náprave či opotrebované tiahla stabilizátora.

Agregát ako taký je pomerne spoľahlivý, no pri vyššom počte najazdených kilometrov ho vedia potrápiť vstrekovače, EGR ventil, filter pevných častíc, dvojhmotný zotrvačník alebo samotné turbodúchadlo. Každopádne s rovnakými problémami sa môžete stretnúť pri každom druhom turbodieselovom agregáte s vyšším nájazdom kilometrov.

Stav jazdenky:

ford focus III

Nami testovaný Ford Focus III Combi 1.5 TDCi mal najazdených niečo cez 160 tisíc kilometrov. Po štyroch rokoch na cestách však nemal viditeľné žiadne chyby v interiéri, ani na exteriéri. Motoricky bolo auto tiché a veľmi živé, teda žiaden problém s ním nebol. Podvozok držal veľmi pevne a jazda bola veľmi príjemná. Aj pri dynamickej jazde sme sa cítili bezpečne. Po technickej stránke teda nemáme tomuto Focusu čo vytknúť.

Vozidlo nám poskytol autobazár B&B CAR, v ktorom sa testovaný Ford Focus III Combi 1.5 TDCi nachádza a tak si ho tu môžete v prípade záujmu prísť pozrieť a tiež otestovať na skúšobnej jazde. Podrobné informácie nájdete na stránke B&B CAR, kde sa nachádza cenník vozidla spolu so všetkými informáciami a parametrami.

B&B CAR
B&B CAR

Tomáš Novák

Volám sa Tomáš Novák a som automobilový nadšenec, mechanik a prevádzkovateľ automagazínu AutoBlink.sk, ktorý od roku 2019 prináša dôležité informácie zo sveta automobilov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *