Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi QV: Kto povedal, že aj jazdenka nemôže byť poriadne zábavná?

V dnešnom teste ojazdených áut na nás čaká Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi QV. Tento test jazdených vozidiel však bude o niečo odlišnejší od tých ostatných, pretože nás čaká veľmi silná Talianka, ktorá síce nie je na predaj, no je možné vám podobný kúsok doviezť. Keďže má toto auto najazdených len necelých 30 tisíc kilometrov a 5 rokov života za sebou a jeho stav je 100%, zameriame sa viac na iné detaily vozidla.

V našich recenziách jazdeniek často hovoríme o tom, že sú testy základných motorizácii tabu a dočítate sa len o najsilnejších verziách modelov áut prešpikovaných výbavou. Dnes sa však pozrieme práve na automobil v najvyššej výbave s najsilnejším agregátom, aký sa pod jeho kapotu osádzal a teda vo výbave Quadrifoglio Verde (zelený štvorlístok, čiže v skratke QV). Práve ten pri vozidlách Alfa Romeo už celé desaťročia označuje tie najvýkonnejšie a najvýnimočnejšie verzie. Poďme sa teda bez ďalších zbytočných rečí pozrieť na túto jazdenku.

Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi QV:

Alfa Romeo Giulietta 1.75 tbi QV

Testovaná Alfa Romo Giulietta 1.75 TBi QV je z roku 2014 a má najazdených 28 000 kilometrov. Autobazár B&B CAR doviezol toto vozidlo kupujúcemu na základe jeho presných požiadaviek, pričom pred tým, ako bolo auto dovezené, preveril bazár celú jeho históriu, stav ale aj to, či nebolo auto kradnuté alebo havarované. Po tom, ako B&B CAR zistil všetky potrebné informácie, kontaktoval záujemcu, ktorý im dovoz vozidla odsúhlasil. Táto červená kráska stála 23 400 eur.

Alfa Romeo Giulietta bola predstavená svetu v roku 2010 ako päťdverový hatchback, ktorý ihneď zožal veľké ovácie, najmä pre svoj šarm a sexy dizajn.

Bezpečnosť:

Z hľadiska bezpečnosti si viedla Giulietta pomerne dobre. Nárazovým testom Euro NCAP si prešla v roku 2010, pričom za ochranu posádky pri náraze si získala 72%. Za ochranu detí na zadných sedadlách si vozidlo odnieslo 56%, no a ohľaduplnosť pri strete s chodcom bola ohodnotená na 59%.

Exteriér:

Alfa Romeo Giulietta 1.75 tbi QV

Alfa Romeo Giulietta nepatrí medzi automobily, ktoré môžeme stretnúť na každom rohu, no pokiaľ sa niekde objaví, žiari ako hviezda na nebi. Práve dizajn tohto auta je tým, prečo si získala veľkú popularitu najmä u mužov. Je to jednoducho „péčko“ na štyroch kolesách. Nám sa teda táto Alfa veľmi páči, no každý má svoj vlastný vkus a názor a to ho nebudeme nikomu vnucovať.

Interiér:

Alfa Romeo Giulietta interiér

Interiér Giulietty je po dizajnovej stránke veľmi pekný a  pochváliť musíme aj ergonómiu ovládacích prvkov, ktoré sú naladené na vodiča. Čo sa týka priestrannosti tak tá je dostatočná, nie je to síce obývačka, no vodič nie je priestorovo obmedzený. Na zadných sedadlách je miesta tiež dostatok, avšak len pre dvoch pasažierov.

Čo sa týka kvality dielenského spracovania, tak tá je na dobrej úrovni. Sedadlá sú pohodlné a majú výborné bočné vedenie. Alfa však neurazí ani svojim objemom kufra. Ten je v základnej konfigurácii 350 litrov, no a po sklopení zadných sedadiel ponúkne až 1518 litrov. Pri tomto aute vás však objem kufra moc zaujímať nebude, no to len dokazuje, že má Giulietta okrem športového ducha aj všestranné využitie.

Jazdné vlastnosti:

volant alfa romeo

Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi QV dokáže jazdiť úsporne ako bežný hatchback. Druhý svet sa vám však otvorí po prepnutí tlačidla na meniči jazdných režimov. Pokiaľ ho posuniete do polohy Dynamic, zmení sa vozidlo na hothatch a prejaví všetok svoj potenciál.

Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi QV (Quadrifoglio Verde) nie je čistokrvný športiak na okruhové jazdenie. Jeho najsilnejšou stránkou a zároveň aj špecialitou je divoká jazda okrskami, kde využijete jej plný potenciál. Podvozok je naladený na akýsi kompromis medzi tuhosťou a komfortom vďaka čomu pomerne dobre tlmí nerovnosti a hluk.

V zákrutách toho vydrží podvozok naozaj veľa, no na rozbitej vozovke sa musíte zmieriť s odskakovaním zadnej nápravy. Pochváliť ale treba veľmi silné a účinné brzdy, ktoré reagujú okamžite. Nevýhodou je ale slabšia odozva riadenia, ktoré nám prišlo o niečo viac preposilované, ako by byť malo.

Motor:

1.75 TBi QV

Testovaná Alfa Romeo Giulietta QV bola ako sme už spomínali, vybavená benzínovým štvorvalcom o objeme 1742 cm3 pod označením 1.75 TBi, pričom ten disponoval výkonom 173 Kw / 235 konskými silami a vysokým krútiacim momentom 340 Nm. Agregát je svižný a veľmi silný čo dokazuje aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Tieto hodnoty sú na hatchback vhodný aj do mesta s predným pohonom naozaj skvelé. Maximálna rýchlosť sa ustáli na 242 km/h.

Spotreba paliva:

1.75 TBi QV

Napriek vysokému výkonu motora a športovému duchu dokážete z Alfou jazdiť pri ľahkej nohe za pomerne bežné  množstvo paliva. V meste si počas nášho testu vypýtala Giulietta 8,9 litra paliva na 100 km, mimo mesta žiadala 5,8 litra a kombinovaná spotreba sa ustálila na 7,1 litroch benzínu. Ďiaľničná spotreba sa rovnala tej mestskej.

Poruchy a spoľahlivosť:

Alfa Romeo Giulietta 1.75 tbi QV

Napriek veľmi nechváľne známej povesti talianskych vozidiel si vedie Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi QV vedie veľmi dobre. Vyskytnúť sa môžu problémy s elektronikou, ktoré sa prejavujú nefunkčnými svetlami, sťahovaním okien či nefunkčným motorčekom stieračov. Známe je aj zalamovanie káblov pri otváraní/zatváraní piatych dverí. Objaviť sa tiež môže aj zlé tesnenie ostrekovačov a únik kvapaliny.

Spoľahlivosť motora je na veľmi dobrej úrovni. Problémy sa ale môžu vyskytnúť na turbodúchadle, presnejšie v jeho ložiskovom systéme. Inak je motor vpodstate dobrý držiak.

Stav jazdenky:

Alfa Romeo Giulietta 1.75 tbi QV

Keďže nami testované vozidlo malo najazdených len 28 800 kilometrov a 5 rokov života za sebou, pričom sa oň predošlí majiteľ výborne staral, išlo tak povediac o nové, akurátne zabehnuté auto. Jeho stav bol teda bezchybný.

Vozidlo nám poskytol autobazár B&B CAR, v ktorom si už dnes pán majiteľ vozidla túto Alfu objednal na dovoz. V prípade záujmu o dovoz vášho vysnívaného auta, môžete osloviť autobazár B&B CAR, ktorý vám nájde akékoľvek vozidlo, presne podľa vašich kritérií a požiadaviek. B&B CAR pred dovozom vozidlo preklepne, pričom skontroluje skutočný stav kilometrov, to či auto nebolo havarované alebo kradnuté a tiež aj jeho stav a servisnú históriu.

Nechajte si doviezť svoju vysnívanú mašinu aj vy.

B&B CAR
B&B CAR

Tomáš Novák

Volám sa Tomáš Novák a som automobilový nadšenec, mechanik a prevádzkovateľ automagazínu AutoBlink.sk, ktorý od roku 2019 prináša dôležité informácie zo sveta automobilov.

One thought on “Alfa Romeo Giulietta 1.75 TBi QV: Kto povedal, že aj jazdenka nemôže byť poriadne zábavná?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *