Volkswagen Passat B6 1.6 FSI: Dobré auto, strašný motor

V tomto teste jazdených áut vám predstavíme Volkswagen Passat B6 1.6 FSI. Passat patrí medzi obľúbené jazdenky aj napriek tomu, že pri porovnaniach s jeho konkurentmi pôsobí len ako priemerné vozidlo. Ako si však toto auto viedlo naším testom s nájazdom 198 tisíc kilometrov?

Volkswagen Passat je vďaka jeho priemernému hodnoteniu veľmi populárny. Motory 1.6 MPi a 1.6 FSI tvoria základ benzínových motorizácii tohto modelu auta, no najobľúbenejšie motorizácie sú 1.9 TDI a 2.0 TDI. Volkswagen Passat B6 mal pod svojou kapotou na výber mnoho typov agregátov, ktoré sa dali kombinovať so 6 alebo 5 stupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatickými prevodovkami Tiptronic a DSG.

Automobilka taktiež ponúkala mnoho výbav pre toto vozidlo, no väčšina ľudí siahala po menších agregátoch a stredných výbavách, hlavne kvôli limitovaným rozpočtom. Dnes už tieto jazdenky síce toľko nestoja, no sú stále atraktívne a kupované aj napriek vysokým nájazdom kilometrov.

Volkswagen Passat B6 1.6 FSI 

volkswagen passat b6 1.6 fsi

Náš testovaný model bol Volkswagen Passat B6 1.6 FSI z roku 2006, ktorý mal najazdených 198 tisíc kilometrov. Model bol predstavený v roku 2005 na ženevskom autosalóne.

Bezpečnosť:

Z hľadiska bezpečnosti si Passat viedol nadpriemerne dobre. Nárazovým testom EURO NCAP prešiel v roku 2005, odkiaľ si odniesol veľký počet hviezdičiek. Za ochranu posádky získal model plný počet bodov, teda 5 hviezdičiek. Za ochranu detí dosiahol Passat takmer plný počet bodov a teda 4 hviezdičky z piatich a pri strete s chodcom získal 2 hviezdičky zo 4.

Exteriér

volkswagen passat b6 1.6 fsi

Volkswagen Passat B6 môžeme vo východnej Európe vidieť na cestách pomerne často a tak asi každý vie, ako vyzerá. Dizajn exteriéru je len stránkou z hľadiska krásy a preto ho hodnotiť nebudeme. Náš skromný názor je však ten, že oproti predchádzajúcemu modelu si o dosť polepšil. Inak má neutrálny dizajn, ktorý sa ale väčšine ľudí páči. Ničím teda neurazí, no ani nenadchne.

Interiér

Interiér pôsobí veľmi stroho až chladne, no pochváliť musíme použité materiály a hlavne ich dielenské spracovanie. Automobilka ponúkala veľa druhov príplatkovej výbavy a tak na trhu môžete kúpiť jazdenky s najnižšou ale aj najvyššou výbavou. Od chudobnej výbavy manuálneho sťahovania okien sa dokážete prepracovať až k luxusným limuzínam s koženým interiérom, navigáciou, parkovacím asistentom či bi-xenonmi.

Prístup na sedadlá je veľmi pohodlný a komfort nájdete na všetkých sedačkách. Passat je síce 5 miestny, no stredná sedačka v zadnej rade je skôr pre menších pasažierov alebo skôr deti. Sedadlá sú aj v základnej výbave dosť komfortné, no s príplatkovými výbavami na nich nájdete ešte viac pohodlia. Zadné sedadlá nemajú také tvarovanie ako tie predné, no aj tak sú dostatočne komfortné aj na dlhšie jazdy. Kufor Passatu v sedane ponúka priestor 565 litrov. Ak však sklopíte zadné sedačky, priestor v kufri výrazne vzrastie.

Jazdné vlastnosti

volkswagen passat b6 1.6 fsi

Volkswagen Passat B6 1.6 FSI jazdí oproti predchodcovi lepšie a je obratnejší aj v zákrutách. Zostala mu však jedna vlastnosť, ktorou je fakt, že tento model je skôr prispôsobený na komfortnejšiu jazdu. Pri rýchlej zmene smeru jazdy totiž auto pôsobí nervózne. Smerová stabilita je ale celkom dobrá a dobre zvláda aj prejazd drobnými nerovnosťami. Výraznejšie jamy sú síce cítiť, no tlmenie je dosť dobré na to aby ich pretlmilo a nebolo ich moc cítiť. Taktiež odhlučnenie auta je na dobrej úrovni a tak aj po odjazdených rokoch patrí k tým lepším. 

Motor:

1.6 fsi

Testovaný Passat mal pod kapotou motor 1.6 FSI so 16 ventilmi, ktorý využíva priame vstrekovanie paliva. Oproti 1.6 MPi si polepšil o pár kW, no v praxi zvýšenie výkonu moc cítiť nie je. V nízkych otáčkach je agregát veľmi nudný, pomalý a tak potrebuje mať vyššie otáčky hlavne kvôli dynamike. To ale nepriaznivo pôsobí na spotrebu paliva.

Spotreba

interiér passat b6

Pri pomalšej jazde sa spotreba paliva dokáže udržať na 7 litroch benzínu na 100 km. Pokiaľ však v tomto Passate nechcete umrieť od nudy, musíte trošku zošliapnuť plyn. To sa však odrazí na spotrebe, ktorá pri rýchlejšej jazde dokáže vystúpiť až na 8,5 litra. V hustej premávke a v meste či na diaľnici môže spotreba paliva presiahnuť aj dvojciferné hodnoty.

Poruchy a spoľahlivosť

1.6 fsi

Volkswagen Passat B6 1.6 FSI si v spoľahlivosti nevedie najlepšie, ale ani najhoršie. Trápila ho napríklad nefunkčná elektrická ručná brzda, kde odišlo buď tlačítko alebo riadiaca jednotka. Nefunkčné parkovacie senzory, elektrické nastavenie sedačky a sťahovanie okien dokázali tiež potrápiť nejedného majiteľa. Vyskytoval sa tu však aj problém s nefunkčnou klimatizáciou, čo dokáže znechutiť majiteľov týchto áut hlavne v lete, obzvlášť s príplatkovými koženými sedadlami.

Veľmi náchylný je aj podvozok. Vôle v silentblokoch ramien na prednej alebo zadnej náprave a nadmerné vôle v uloženiach tyčiek stabilizátorov pri prejazde nerovnosťami potrápia asi každého majiteľa.

Najväčším problémom je však samotný agregát pod označením FSI. Ten trápilo množstvo problémov, medzi ktoré patrila napríklad chybná lambda sonda, nefunkčné zapaľovacie cievky, nefunkčné vstrekovače alebo chybná riadiaca elektronika motora. 

Automobilka predĺžila interval výmeny oleja až na 30 000 km, čo sa prejavilo zle hlavne na motoroch TSI a FSI, ktoré mali zvýšené množstvo karbónových usadenín. Náš testovaný motor však nie je veľmi obľúbený, hlavne kvôli sťažnostiam jeho majiteľov. Väčšina majiteľov ho volá olejnička, pretože má zvýšenú spotrebu oleja, niekedy sa vyskytne aj kus, ktorý spáli liter oleja na 1000 km.

Stav jazdenky:

volkswagen passat b6 1.6 fsi

Nami testovaný Volkswagen Passat 1.6 FSI už nepatrí medzi najmladšie vozidlá a tak sme na ňom objavili nejaké tie chybičky. Drobné škrabance na laku vozidla však nie sú pri starších autách ničím výnimočným, no pri jazde sme si mysleli že sme niečo poškodili. To sa našťastie ozývali len vŕzgajúce plasty v interiéri auta. 

Taktiež sme si všimli vŕzgajúcu a buchotajúcu prednú nápravu, ktorá sa týmto akustickým tónom prejavovala predovšetkým pri prejazde retardérov. Naviac nám svietila kontrolka motora a tak sme auto napojili na diagnostiku. Tá nás upozornila na problém s nízkym prietokom výfukových plynov. Tento problém poukazoval na zanesený EGR ventil. 

Až na spomenuté problémy nemáme čo tejto jazdenke vytknúť. Napriek tomu vám Passat s touto motorizáciu kupovať neodporúčame. Určite urobíte lepšie, ak sa poohliadnete napríklad po dieselových agregátoch 1.9 TDI.

Tomáš Novák

Volám sa Tomáš Novák a som automobilový nadšenec, mechanik a prevádzkovateľ automagazínu AutoBlink.sk, ktorý od roku 2019 prináša dôležité informácie zo sveta automobilov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *