• Kontakt
  • Reklama
  • Cookies
  • Pravidlá používania
  • Zásady ochrany osobných údajov
pondelok, 1 marca, 2021
AutoBlink.sk
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti
No Result
View All Result
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti
No Result
View All Result
AutoBlink.sk
No Result
View All Result

3 pomalé autá alebo tiež brzdy premávky na našich cestách (2. Časť)

AutoBlink Od AutoBlink
4. marca 2019
v Testy
235
0
pomalé autá

www.pixabay.com

84
SHARES
6.2k
VIEWS
Zdieľať na FacebookZdieľať na Twitter

Vitajte pri druhom článku, v ktorom sa opäť ako aj v tom predošlom pozrieme na 3 pomalé autá, ktoré stretávame na našich cestách takmer každý jeden deň. Pre vás, ktorí ste nečítali predošlú časť článku upresníme, že keď hovoríme o pomalých autách, myslíme tým autá, ktorých výkon je viac ako nedostačujúci a každé predbiehanie si vyžaduje poriadny kus odvahy a tiež aj rozvahy.

Ak by ste totiž s takýmto automobilom začali predbiehať a správne neodhadli vzdialenosť oproti idúceho vozidla, skončilo by to pravdepodobne veľmi zle. Opäť však upozorňujeme, že v tomto článku sa nebudeme zameriavať na spoľahlivosť, či cenu týchto automobilov, ale prevažne len na ich výkon. Dosť bolo však zbytočných slov a tak sa poďme pozrieť na ďalšie tri pomalé autá, ktoré stretávame na našich cestách každý jeden deň.

3 pomalé autá:

Opel Agila 1.0 12v

opel agila
Rudolf Stricker / Wikimedia.org

Toto malé mestské auto pripomínajúce svojim vzhľadom dodávku nepatrí práve medzi obľúbené automobily, no aj napriek tomu ho stretneme na ceste takmer každý deň. Model Agila bol zostrojený v spolupráci dvoch automobiliek a to presnejšie Suzuki a Opel.  Bohužiaľ obe automobilky triafali vedľa a za „krabicu“ na štyroch kolesách, takmer bez akejkoľvek výbavy pýtali až príliš veľa. K nulovej výbave a vysokej cene, za ktorú sa tento automobil predával, môžeme pridať ako ďalší mínus aj veľmi slabý, no zato pomerne hladný benzínový motor.

Presnejšie ide o malý trojvalcový motor o objeme jedného litra (993 cm3), ktorý disponuje výkonom 43 kW a 85 Nm. To však ani na pomerne ľahkú Agilu o hmotnosti 1040 kg nestačilo, o čom svedčia práve tieto parametre:

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 14,9 sekúnd

Maximálna rýchlosť – 145 km/h

Spotreba paliva – 5,8 až 6,5 litra

Volkswagen Golf IV 1.9 SDI

volkswagen golf iv
Rudolf Stricker / Wikimedia.org

Volkswagen Golf štvrtej generácie patrí medzi najobľúbenejšie hatchbacky vo východnej Európe. Bohužiaľ nie s touto motorizáciou. Jediným problémom tohoto automobilu bol práve dieselový motor pod označením 1.9 SDI. Presnejšie ide o štvorvalcový vznetový motor o objeme 1896 cm3, vybavený priamym vstrekovaním paliva, ktorý disponuje výkonom 51 kW a krútiacim momentom 133 Nm, čo bolo na pomerne ťažký Golf IV žalostne málo. Svedčia o tom aj nasledujúce parametre:

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 17.2 sekúnd

Maximálna rýchlosť – 160 km/h

Spotreba paliva – 5 až 5,5 litra

Škoda Fabia 1.2 6v HTP

škoda fabia
Rudolf Stricker / Wikimedia.org

Označenie  HTP neveští pre Fabiu nič dobré. Nič iné sa však ani očakávať nedá, keďže skratka HTP je v u nás považovaná za synonymum problémov, porúch, vysokej spotreby a pomalosti. Jednoducho povedané, ak niekto vysloví slová “pomalé auto”, každý motorista si ihneď spomenie na Škodu Fabiu 1.2 6v HTP.

Pre priblíženie, motor 1.2 6v HTP je malý zážihový trojvalec o objeme 1198 cm3, ktorý dodáva výkon 40 kW a krútiaci moment 106 Nm. Na Fabiu, ktorá váži 1130 kg to však nestačí. Okrem toho, že bol motor slabý, bol aj veľmi poruchový a tak sa niet čomu čudovať, že nepatrí medzi obľúbené agregáty pod kapotou Fabie. Mimochodom, motor 1.2 HTP dostal mnoho výsmešných pomenovaní, o ktorých si však napíšeme v inom článku. Pozrime sa na parametre dynamiky Fabie s týmto motorom:

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h – 18.5 sekúnd

Maximálna rýchlosť – 151 km/h

Spotreba paliva – 6 až 7 litrov

Všetky tri spomenuté autá postačujú na bežnú jazdu mestom, no na diaľnici, či počas predbiehania sú nemožné. Samozrejme všetky tieto spomenuté pomalé autá dokážu vyvinúť rýchlosť 130 hm/h, no ako aj pri všetkých automobiloch s malým či slabým motorom, rastie s narastajúcou rýchlosťou a záťažou výrazne aj spotreba paliva. Pri bežnej diaľničnej rýchlosti je teda spotreba týchto automobilov rovnaká, ako napríklad spotreba o pol tony ťažšieho sedanu s 3-litrovým motorom.

Share47Tweet16
Predchádzajúci článok

Úprava hlavy valcov: O čo ide a ako sa upravuje hlava valcov?

Následující článok

EČV vozidla: Aké náležitosti musí evidenčné číslo vozidla spĺňať?

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa cookies. Navštívte naše Pravidlá ochrany osobných údajov .

zahmlené okná
Poruchy

Poškriabané alebo prasknuté čelné sklo: Čo v takomto prípade robiť?

ojazdené autá
Zaujímavosti

Ojazdené autá: Čo skontrolovať pri kúpe jazdeného auta?

Aditíva: Oplatí sa ich pridávať do paliva alebo nie?
Technika

Aditíva: Oplatí sa ich pridávať do paliva alebo nie?

studený motor
Technika

Studený motor: Čo sa deje pod kapotou, kým sa agregát zohrieva?

Facebook Instagram

Kategórie

  • Autoškola
  • Kvízy
  • Legislatíva
  • Nezaradené
  • Novinky
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Tuning
  • Videá
  • Zaujímavosti

Informácie

  • Kontakt
  • Reklama
  • Cookies
  • Pravidlá používania
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2020 All Rights Reserved. AutoBlink.sk AutoBlink.cz AutoBlink.hu

No Result
View All Result
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti

© 2020 All Rights Reserved. AutoBlink.sk AutoBlink.cz AutoBlink.hu

Prihláste sa do svojho účtu nižšie

Zabudnuté heslo?

Vyplňte formulár nižšie a zaregistrujte sa

Táto webová stránka používa cookies. Navštívte našePravidlá ochrany osobných údajov .
Všetky polia sú povinné. Prihlásiť sa

Nové heslo

Zadajte svoje používateľské meno alebo e-mailovú adresu, aby ste obnovili svoje heslo.

Prihlásiť sa
Táto webová stránka používa cookies. Navštívte naše Pravidlá ochrany osobných údajov .