Mimoriadna správa! Vedci tvrdia, že zakázať vjazd starších naftových vozidiel bol veľký nezmysel. Potvrdil to výskum

Podľa nemeckých vedcov neprinášajú obmedzenia týkajúce sa starších naftových vozidiel a ich vjazdu do mesta žiadne výsledky. Ich tvrdenia podporuje aj výskum, pomocou ktorého dlhodobo sledovali znečistenie ovzdušia v nemeckých mestách. Ten priniesol zaujímavé zistenia, ktoré sú však v rozpore s tvrdeniami fanatických ekológov a parlamentu, ktorí zaviedli obmedzenia v nemeckých mestách.

Po niekoľkých rokoch šialeného prenasledovania a honby za emisiami naftových motorov dochádza k situácii, poukazujúcej na klamstvá, ktoré boli ľuďom natlačené skrz rôzne média. Je totiž veľmi ľahké prijať rôzne opatrenia bez toho, aby ste ich mali podložené faktami a detailným výskumom. Rovnaký prípad sa týka aj obmedzení vjazdu starých naftových automobilov do nemeckých miest.

z nemeckého centra pre automobilový výskum (CAR) v spolupráci s univerzitou Duiburg-Essen spravili výskum, ktorý sa zaoberal dlhodobým sledovaním emisií v nemeckých mestách. Počas výskumu sa okrem iných emisií zamerali predovšetkým na oxidy dusíka, ktoré spôsobili aj veľmi známu kauzu Dieselgate. Výsledky sú viac než zarážajúce.

staršie naftové autá
www.pixabay.com

Meranie emisií neprebiehalo len v jednom meste, no hlavným bodom sa stal Stuttgart, ktorý je v Nemecku najviac znečisteným mestom. Ten vykazuje koncentráciu 71 mg NOx na m3, pričom podiel starých naftových vozidiel spĺňajúcich normy Euro 1 až Euro 5 je v tomto meste len 16%.

O niečo lepšie z hľadiska emisií je na tom Kolín, ktorý vykazuje koncentráciou 59 mg NOx na m3 a nachádza sa v ňom  17,9 % starých naftových áut. Tesne za Kolínom je Hamburg s 18,5 % starých naftových áut, kde je koncentrácia 55 mg na m3.

Už len v týchto prípadoch je viditeľné, že vyšší počet starých naftových áut nemá žiaden vplyv na vyprodukované emisie oxidu dusíka. Zlatým klincom je však mesto Lübeck, kde tvoria takmer tretinu celého vozového parku naftové autá, pričom z nich viac ako 2/3 nespĺňa vyššiu normu ako Euro 5. Merania koncentrácie oxidov dusíka tu však ukázalo dlhodobé výsledky len 26 mg NOx na m3, čo je skoro len 1/3 koncentrácie mesta Stuttgart.

Výskum bol neoficiálne nazvaný ako Diesellüge, čo vo voľnom preklade znamená „naftové klamstvo“. Do výskumu sa okrem spoločnosti CAR zapojila aj nemecká odborná obec, ktorá odobrila zistenia tejto organizácie. Nemecká Akadémia vied Leopoldina taktiež dáva za pravdu najnovším zisteniam.

Zástupcovia Akadémie vied si tiež stoja za názorom, že prínos najnovších emisných noriem je citeľný, no odmietajú tvrdenia o tom, že zakázať vjazd starších naftových vozidiel je riešením na zlepšenie ovzdušia nemeckých miest. Aký je na túto problematiku váš názor? Odpoveď napíšte do komentára. 

Tomáš Novák

Volám sa Tomáš Novák a som automobilový nadšenec, mechanik a prevádzkovateľ automagazínu AutoBlink.sk, ktorý od roku 2019 prináša dôležité informácie zo sveta automobilov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *