Honda NSX: Japonská legenda zvaná aj ako Acura NSX

Honda NSX, je výnimočné japonské auto, ktoré bolo zostrojené v tých najlepších časoch, presnejšie v 90-tych rokoch, kedy mali ešte automobily svoje zvodné krivky a vysokú kvalitu. Takže Honda NSX je japonský JDM automobil vyrábaný automobilkou Honda. Vyrábal sa aj pre iné trhy a to aj európsky a americký. Pre americký dostal model NSX názov Acura NSX. Pre tých čo nepoznajú tento automobil, môže im trošičku pripomínať aj Ferrari. Poďme si teda to tomto JDM stroji niečo povedať. Model Honda NSX sa vyrábala v rokoch od 1990 až 2005.

História Hondy NSX:

acura nsx
THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

Model Hondy NSX vznikol z konceptu Hondy HP-X. Ten mal tiež uložený motor v strede a označenie HP-X znamenalo Honda Pininfarina Xperimental. Tento koncept vytvorila talianska dizajnérska firma Pinidatina, ktorú touto úlohou poverila automobilka Honda v roku 1984, čiže 6 rokov pred tým, ako sa začala NSX vyrábať.

Honda NSX sa spočiatku vyrábala len ako karosárska verzia kupéčka, no neskôr ku nej v roku 1995 pribudla aj karosárska verzia typu targa. Karosériu hondy nenavrhovala už talianska firma, ale dvaja japonský dizajnéri, presnejšie Okuyuma a Uehera. Táto NSX mala byť stíhacím automobilov na cestách, teda aspoň tak si to mysleli títo dvaja dizajnéri, pretože inšpiráciu na karosériu brali z kokpitu stíhačky F-16.

Tak ako každý automobil aj NSX prešla faceliftom. Stalo sa tak v roku 2002. Výrobcovia Hondy ubrali svojmu modelu NSX, pre niektorých neopísateľne vzrušujúce vyklápacie predné svetlá, no zlepšila sa tým aerodynamika vozidla. Taktiež nepatrne sa pohrabali aj v nastavení podvozku, a facelift priniesol aj širšie zadné pneumatiky.

Honda NSX:

honda nsx
THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

Hondu NSX poháňa zadná náprava. Jej motor je uložený v strede a je to celohliníkový vysokootáčkový atmosférický vidlicový motor V6, vybavený variabilným časovaním ventilov VTEC. A práve tento motor je tou hlavnou prednosťou Hondy NSX. Vďaka tomu že je vysokootáčkový, dal sa motor kľudne vytočiť až na 8000 ot/min, čo na tú dobu bolo výborné. Motor mal naviac titánové ojnice, a automobilka Honda si tak pripísala na svoje konto prvý sériovo vyrábaný motor s týmito titánovými ojnicami. Hmotnosť automobilu je taktiež pomerne nízka, čo zabezpečil hliník, pretože je z neho vyrobený podvozok a aj  karoséria.

Motor:

Kapotu automobilu Hondy NSX spočiatku vypĺňal len jeden motor, ale v dvoch rôznych výkonnostných verziách. Bol to vidlicový motor V6 o objeme 3 litrov s výkonom 188 kW / 252 koní a krútiaci moment bol 210 Nm. Tento motor mal zakomponovanú 4-stupňovú prevodovku. Ten istý vidlicový motor V6 o objeme 3 litrov už mal ale vyšší výkon, presnejšie 201 kW /270 koní, s takým istým krútiacim momentom 210 Nm. Tento motor mal zakomponovanú 5- stupňovú automatickú prevodovku. Honda NSX mala s týmto motorom zrýchlenie z 0 na 100 km/hod za 5,7 sekundy.

Každá automobilka sa snažila vyťažiť maximum a tak Honda NSX v roku 1997 dostala nový motor. Jednalo sa o ten istý vidlicový motor V6, ale už so zvýšeným objemom 3.2 litra. Tento motor dosahoval výkon 216 kW/ 294 koní s krútiacim momentom 224 Nm. Motor mal zakomponovanú 6 stupňovú manuálnu prevodovku, s ktorou dokázal zrýchliť z 0 na 100 km/hod len za 5 sekúnd.

acura nsx
THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

Ani Honda NSX neobišla prerábke Type R. No jediné čo na Type R bolo vylepšené, tak bola strata hmotnosti a nie navýšenie výkonu, ten ostal nezmenený. Takže výkon sa nezvýšil, ale pomer váhy k výkonu sa zlepšil. Honda NSX Type R stratila na váhe 120 kilogramov a jej celková hmotnosť bola 1230 kg. Honda bola vykuchaná o ťažké sériové sedačky, ktoré boli nahradené Recaro sedačkami. Odstránená bola aj kontrola trakcie, rezervné koleso, zvukovú izoláciu a v neposlednom rade najťažšie rádio.

Bohužiaľ modelov Hondy NSX-R nebolo vyrobených veľa. Presnejšie sa vyrobilo 483 kusov tohto modelu, pretože táto NSX-R bola určená pre japonský domáci trh, čiže mala pravostranné riadenie a tak sa mohla vyvážať len do krajín s týmto riadením.

Automobilka Honda vytvorila stíhací automobil japonských ciest, ktorý očarí nie len fanúšikov JDM automobilov ale aj ostatných. Vďaka jej skvelým jazdným vlastnostiam, výkonu auta a hlavne vysokootáčkovému motoru, bola a aj je Honda NSX tak skvelým automobilom.

Tomáš Novák

Volám sa Tomáš Novák a som automobilový nadšenec, mechanik a prevádzkovateľ automagazínu AutoBlink.sk, ktorý od roku 2019 prináša dôležité informácie zo sveta automobilov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *