• Kontakt
  • Reklama
  • Cookies
  • Pravidlá používania
  • Zásady ochrany osobných údajov
pondelok, 18 januára, 2021
AutoBlink.sk
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti
No Result
View All Result
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti
No Result
View All Result
AutoBlink.sk
No Result
View All Result

Mazda RX-7: Zbesilá Japonka s Wankelovým motorm

AutoBlink Od AutoBlink
26. novembra 2019
v Testy
217
0
Mazda RX-7

LivingLifeFast / Youtube.com

197
SHARES
5.5k
VIEWS
Zdieľať na FacebookZdieľať na Twitter

Mazda RX-7 je jedna z legend JDM automobilov.Populárnosť tohto auta stúpla až tak vysoko, že sa objavila vo filme Fast and Furious a v hre Need For Speed. Vynikajúce jazdné vlastnosti, vysoký výkon a nádherný dizajn robia túto Mazdu unikátnou. Poďme si o tejto kráske niečo povedať. 

Mazda RX-7 tretej generácie sa vyrábala od roku 1992 až do roku 2002. Pod kapotou Mazdy RX-7 môžeme nájsť objemovo malý, ale za to výkonný Wankelov motor s objemom 1,3 litra, ktorý je ku všetkému vybavený aj sekvenčným twin-turbom.

Mazda RX-7
LivingLifeFast / Youtube.com

Výrobcovia tejto Mazdy vyžmýkali z Wankelovho motora slušný výkon, práve vďaka sekvenčnému twin-turbu. Toto bolo vlastne prvý krát, čo inžinieri použili preplňovanie dvoma turbodúchadlami pri motore s rotačnými piestami. Mazda sa postarala aj o to, že tento systém twin-turba u preplňovaného motora bol ako prvý exportovaný do iných krajín. JDM automobily mali stanovenú hranicu výkonu, podľa zákona. Najprv to však Mazde RX-7 nevadilo, pretože Wankelov motor mal pod jej kapotou výkon 188 kW / 255 koní. Časom však inžinieri vyždímali výkon motoru až na maximum, teda na výkon 206 kW / 280 koní. 

Systém sekvenčného twin-turba pod kapotou Mazdy RX-7 pracuje tak, že pri nízkych a stredných otáčkach zaberá len menšie turbo. Pri 4000 ot/min však zaberá väčšie turbo, ktoré dodá správny ťah a vodiča zatlačí do sedačky. Tento systém však nie je bezchybný a má svoje muchy. Problémová je jeho spoľahlivosť. Veľa majiteľov tak pri zvyšovaní výkonu vymieňa twin-turbo za jednoduchšie, no väčšie single turbodúchadlo. 

Mazda RX-7 má vynikajúce jazdné vlastnosti, čomu napomáha dokonalé rozloženie váhy automobilu 50:50. Jazdné vlastnosti sú excelentné aj vďaka zadnému náhonu a  ľahkému Wankelovmu motoru, ktorý je uložený v strede automobilu, presnejšie za prednou nápravou. Na radenie boli len 2 typy prevodoviek a to 5 stupňová manuálna a 4 stupňová automatická prevodovka. Auto bolo vybavené sedadlami pre 4 pasažierov, no pohodlne by ste sa usadili len na predných sedadlách. Sedieť na zadných sedadlách bolo skôr za trest, pretože tieto sedačky boli len núdzové. 

Rozdelenie Mazdy RX-7

Mazda rx7
LivingLifeFast / Youtube.com

Počas desiatich rokov produkcie bolo vyrobených 811 634 kusov, ktoré boli rozdelené do troch serii, a to presnejšie:

Séria 6 (1992–1995) – Motor 13B-REW 188 kW 294 Nm (predávala sa pod značkou ɛ̃fini)

Séria 7 (1996–1998) – Motor 13B-REW 195 kW 294 Nm (zjednodušené výfukové zvody a nová riadiaca jednotka motora)

Séria 8 (1998–2002) – Motor 13B-REW 206 kW 314 Nm (vylepšené twin-turbo)

Ukončenie výroby Mazdy RX-7 v roku 2002 bolo oslávené limitovanou edíciou (1500 kusov), ktorá niesla označenie Spirit R a bola rozdelená na tri typy, A, B a C.

Spirit R Type A – najsilnejší model RX-7, dvojmiestny, vybavený päťstupňovou manuálnou prevodovkou

Spirit R Type B – vybavený päťstupňovou manuálnou prevodovkou, 4 miestny

Spirit R Type C – štvorstupňová automatická prevodovka, 4 miestny

 Ocenenia, ktoré Mazda RX-7 FD počas rokov svojej výroby získala:

mazda rx7
LivingLifeFast / Youtube.com

 Motor Trend – importný automobil roka

Spoločnosť Playboy – Playboy automobil roku 1993

Car and Driver – zaradenie medzi desať najlepších automobilov pre rok 1993 až 1995

Road & Track – najkrajší a najatraktívnejší automobil na svete

Japonsko – ocenenie za automobilový výskum a ocenenie za automobil roku

Mazda RX-7 sa prestal vyrábať už v roku 2002, no nástupca bol určený až v roku 2003. Bola ňou práve Mazda RX-8, no jej populárnosť vo svete už nebola taká, ako u RX-7. Mazda RX-8 bola ťažšia, mala nižší výkon a horšie jazdné vlastnosti. Tieto a mnoho ďalších “vychytávok” posunulo jej popularitu smerom nadol, pretože nezožala ani polovicu úspechu ako jej predchodkyňa. Na Mazdu RX-7 nenájdeme žiadneho zlého slova, ale naše cesty sú pre ňu skôr neznáme a “rozbité”, preto ich tu skoro vôbec nenájdeme. 

Share164Tweet14
Predchádzajúci článok

Nissan Silvia S15: JDM kráska, ktorú na naších cestách neuvidíte

Následující článok

Viete všetko o autách značky BMW? Poďte sa o tom presvedčiť v krátkom kvíze

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa cookies. Navštívte naše Pravidlá ochrany osobných údajov .

zahmlené okná
Poruchy

Poškriabané alebo prasknuté čelné sklo: Čo v takomto prípade robiť?

ojazdené autá
Zaujímavosti

Ojazdené autá: Čo skontrolovať pri kúpe jazdeného auta?

Aditíva: Oplatí sa ich pridávať do paliva alebo nie?
Technika

Aditíva: Oplatí sa ich pridávať do paliva alebo nie?

studený motor
Technika

Studený motor: Čo sa deje pod kapotou, kým sa agregát zohrieva?

Facebook Instagram

Kategórie

  • Autoškola
  • Kvízy
  • Legislatíva
  • Nezaradené
  • Novinky
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Tuning
  • Videá
  • Zaujímavosti

Informácie

  • Kontakt
  • Reklama
  • Cookies
  • Pravidlá používania
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2020 All Rights Reserved. AutoBlink.sk AutoBlink.cz AutoBlink.hu

No Result
View All Result
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislatíva
  • Tuning
  • Zaujímavosti

© 2020 All Rights Reserved. AutoBlink.sk AutoBlink.cz AutoBlink.hu

Prihláste sa do svojho účtu nižšie

Zabudnuté heslo?

Vyplňte formulár nižšie a zaregistrujte sa

Táto webová stránka používa cookies. Navštívte našePravidlá ochrany osobných údajov .
Všetky polia sú povinné. Prihlásiť sa

Nové heslo

Zadajte svoje používateľské meno alebo e-mailovú adresu, aby ste obnovili svoje heslo.

Prihlásiť sa
Táto webová stránka používa cookies. Navštívte naše Pravidlá ochrany osobných údajov .