Toyota Camry 2,5 Hybrid Executive– Krásna Japonka prešla našim testom

Otestovali sme nový model pod názvom Toyota Camry, ktorý mal pod kapotou atmosférický hybridný 4-valec o objeme 2,5 litra. Kombináciu s hybridným systémom, e-CVT prevodovkou a najvyššou výbavou Executive nám na test zapožičala spoločnosť AT a.s. Žilina, autorizovaný predajca vozidiel Toyota.

Toyota Camry 2,5 Hybrid Executive:

Aj keď popularita vozidiel typu SUV stále narastá, je veľké množstvo zákazníkov ktorí nedajú dopustiť na tradičnú limuzínu. Práve pre nich Toyota predstavila najnovšiu verziu Camry, ktorá sa do Európy vrátila po 15 rokoch. V porovnaní s ostatnými modelmi predstavuje novinka obrovský skok, no jej nevýhodou je len jedna karosárska verzia, ktorou je sedan. V porovnaní s poslednou verziou Avensisu, je nová Toyota Camry o 18 cm dlhšia a až o 12,5 cm si polepšil aj rázvor náprav. To prinieslo pozitívnosť do veľkorysých priestorov v kabíne automobilu.

Základnou platformou pre tento model je platforma TNGA, ktorá je určená pre väčšie vozidlá. Množstvo komponentov spolu s pohonnou jednotkou zdieľa však s modelom Lexus ES. Motor má však 4-bodové zavesenie, čím inžinieri dosiahli elimináciu nežiaducich vibrácii.

V Japonsku model Camry kupcom ponúka aj čisto benzínový 6-valec 3,5 V a 4-valec 2,5 Dynamic Force. Európsky trh nie je taký bohatý na motorizácie Toyoty Camry a tak na trhu prichádza zatiaľ len hybridný pohon. Pod kapotou nájdeme benzínovo-elektrický motor, teda atmosférický 4-valec 2,5 Hybrid Dynamic Force, ktorému sekunduje elektromotor. Ten čerpá energiu s NiMH batérii, ktoré sú umiestnené pod zadnými sedadlami. Výkon tejto hybridnej sústavy dosahuje až 218 koní a spolupracuje s automatickou prevodovkou e-CVT.

Dizajn vozidla Toyota Camry

Na tím dizajnerov čakala veľká výzva a tak sa s novým modelom Toyota Camry poriadne vyhrali. Podstatnú časť predného nárazníka vypĺňa veľká mriežka chladiča. Na dynamický predok auta nadväzujú aj elegantné svetlomety, kde sa za doplatok dá kúpiť aj špičková Bi-LED technológia. 

Elegantné línie zdobia bočné krivky automobilu a zaujímavosťou je aj znížená línia bočných okien, čo prináša lepší výhľad pre posádku. Najvyššiu výbavu inžinieri obohatili o nádherné disky s priemerom 18 palcov. 

Bočné partie zdobia elegantné línie a krivky. Zaujímavá je v tomto smere znížená línia bočných okien. Toto riešenie okrem dizajnového efektu so sebou prináša tiež lepší výhľad pre posádku. Japonská racionalita opäť zvíťazila pri veľkosti kolies. Špičková výbava totiž disponuje elegantnými diskami s adekvátnym priemerom 18 palcov.

Naopak zadná línia okna pripomína siluetou elegantné kupé a športovú eleganciu navyšuje okrem diskov aj naznačený spojler. Zadné svetlá sú oproti tým predným úzke no opticky ešte viac rozširujú zadnú časť auta. Napriek hybridnej technike však v zadnom nárazníku zostal aj priestor pre koncovku výfukového systému auta. 

Elegantný a priestranný interiér

Na americkom trhu je Toyota Camry veľmi obľúbená hlavne kvôli veľkým priestorom v kabíne, no jej majestátnosť je vidno aj zvonku. Táto japonská limuzína je však rozmerovo na hranici strednej až vyššej triedy automobilov. 

Materiály, ktoré sa v interiéri použili sú veľmi kvalitné a špičkovú úroveň má aj ich dielenské spracovanie. Síce v interiéri chýbajú doladené niektoré detaily, no možno je to preto, že by až príliš konkurovala prémiovke s logom Lexus. 

Vzhľad palubnej dosky pôsobí štýlovo a zaujímavý prvok je vlna, ktorá opticky rozdeľuje palubovku. Vkusne do nej aj zapracovali displej multimediálneho rozhrania Toyota Touch 2, ktorý však nepatrí medzi najsilnejšie stránky modelov značky Toyota. Palubná doska taktiež pôsobí elegantne v kombinácii s analógovými budíkmi a digitálneho TFT displeja, ktorý dokáže graficky zobraziť veľké množstvo údajov. Ani tento model Toyota Camry nedisponuje klasickým otáčkomerom, ale ekonomerom, známym už z iných modelov značky Toyota.

Vodičova sedačka a posed za volantom patrí medzi silné stránky tejto novinky. Výhľad z kabíny je veľkolepý, pod čo sa podpísali aj úzke predné stĺpiky. Samozrejmosťou je aj elektrické nastavenie predných sedačiek. Príjemné sedadlá s opierkou hlavy dopĺňa aj mäkké čalúnenie. 

Na zadných sedadlách je tiež veľký priestor a tak sa Toyota Camry z tejto ponuky radí k lídrom v strednej triede. Napriek tomu že pod nimi sú umiestnené batérie hybridného pohonu, nezasahujú do komfortu ani priestoru a to ani do priestoru pre nohy a kolená. Testovaný model bol vybavený príplatkovým balíkom VIP, ktorého súčasťou je stredová výklopná opierka s panelom na ovládanie elektrického nastavenia operadiel zadných sedadiel. Pasažieri sediaci vzadu majú možnosť ovládať autorádio, tieniacu roletu zadného okna či klimatizáciu. Tá v tomto modeli s názvom Nanoe dokáže nielen čistiť ale zároveň aj zvlhčovať vzduch v kabíne. Jediným ovládacím panelom, ktorý chýba na zadných sedadlách je ich vyhrievanie. 

Výhodou modelu Toyota Camry je veľmi dobrá tuhosť karosérie a malou nevýhodou je malý nakladací otvor. Ten má limitujúcu možnosť prepravy nadrozmerných predmetov, no na to že je to sedan, ponúka kufrový priestor o objeme 524 litrov. V príplatkovom balíku VIP vám trochu miesta odoberie subwoofer, no výsledných 500 litrov je veľmi dostačujúcich. Napriek hybridnej zástavbe zostal aj pod podlahou dostatočný priestor na upevnenie rezervnej, dojazdovej pneumatiky. 

Príplatkový balík VIP nedovoľuje sklopiť zadné sedadlá, preto sa majiteľ pri kúpe auta musí rozhodnúť, či dopraje zadným pasažierom luxus alebo si ponechá väčší priestor v kufri. 

Toyota Camry vo výbave Executive, ponúka šoférovi kompletný balík jazdných asistentov, vrátane adaptívneho tempomatu. Nechýba ani kožené čalúnenie, špičkové audio JBL, parkovacie senzory a funkcia indukčného dobíjania smartphonov

Prekvapivý zážitok z jazdy

Po šoférskej stránke sa tento model radí medzi mimoriadne univerzálne vozidlá. Toyota Camry má vysoký cestný komfort, ktorý umocňuje slušné odhlučnenie interiéru aj pri vysokých rýchlostiach. Slabinou sú len podbehy kolies, ktoré sú veľmi citlivé na nárazy malých odskakujúcich kamienkov.

Platforma TNGA spolu s porciou zábavy a cestovným komfortom ponúka aj dobre vyladený podvozok s dostatočným tlmením nerovností na cestách. V zákrutách sa dá ísť pekne plynulo, pretože podvozok v nich ponúka istotu prejazdu s minimálnym nakláňaním karosérie. Za túto schopnosť vďačí nízkemu ťažisku a ideálnemu rozloženiu hmotnosti auta s ťažkými hybridnými batériami umiestnenými vzadu v aute. 

Vodič si môže nastaviť 3 jazdné režimy, Eco, Normal a Sport. V každom režime sa mení odozva plynového pedála ale taktiež sa mení aj odozva posilňovača riadenia. V režime Sport je riadenie však až neuveriteľne tuhé,naopak prekvapením sú veľmi citlivé brzdy. ktoré sa vyznačujú rýchlym nástupom brzdného účinku. 

Skrytým úspechom Toyoty Camry je hybridný pohon. Prechod medzi jazdou na elektrinu a naopak na benzín je skutočne nenápadný a prirodzený. Veľkú zásluhu na tom má aj nová bezstupňová prevodovka e-CVT. Zbytočnosťou je len funkcia s možnosťou manuálneho radenia virtuálnych 6 prevodových stupňov. Táto funkcia však reálne neprináša žiadny účinok. 

Najnovší hybridný systém sa pri tomto sedane prejavil veľmi uspokojivo, hlavne pri jeho prirodzenom prostredí, teda na diaľniciach. Pri takýchto rýchlostiach dokáže Toyota Camry “plachtiť” len na elektrický pohon, čo samozrejme šetrí palivo. Hybridná sústava však skvelo funguje aj na cestách v meste alebo v pomalých kolónach. 

Veľká výhoda tohto auta je jeho spotreba paliva. Pri našom teste, kde sa Toyota Camry vôbec nešetrila, sa priemerná spotreba pohybovala okolo 5,5 litra benzínu na 100 kilometrov. Pri ľahkej nohe na plyne vôbec nie je problém dosiahnuť spotrebu paliva aj menšiu ako 5 litrov paliva na 100 kilometrov. Pri maximálnom zaťažení, akcelerácii v najvyšších otáčkach a šport režime sa spotreba pohybuje okolo 7-8 litrov na 100 kilometrov. 

Toyota Camry a jej hybridný pohon

Maximálny výkon je 218 koní, ktoré dokážu toto auto veľmi slušne rozhýbať.  Atmosférický motor s objemom 2,5 litra, sa v Toyote Camry určite netrápi. Ani najvýraznejší zvukový prejav, ktorý prenikne do interiéru nepôsobí tak, akoby sa trápil. Okamžité zrýchlenie a určitú porciu krútiaceho momentu dokáže poskytnúť aj elektromotor, ktorý podľa nás podvedome prekonáva oficiálne hodnoty udávané výrobcom. 

Celkový dojem

Na rozdiel od väčšiny SUV, dokáže Toyota Camry poskytnúť intenzívnejší zážitok z jazdy. Tiež by sme mohli podotknúť, že toto auto je unikátnym spestrením v pomaly vymierajúcom segmente strednej triedy. Vyššia cena automobilu by však nikoho nemala odradiť, pretože Toyota Camry má pomerne vysokú výbavu už v základných verziách. Niekto by si myslel, že hybridy nedokážu nahradiť poriadne autá, no táto Toyota je presným opakom. Špičkovo vyladené spojenie benzínového a elektrického vozidla je najväčší úspech tohto auta a milo prekvapí každého, kto si sadne za volant.

Toyota Camry 2,5 Hybrid Executive parametre:

Dĺžka: 4 885 mm
Šírka: 1 840 mm
Výška: 1 445 mm
Rázvor: 2 825 mm
Objem kufra: 500 litrov

Motor: hybridný (benzín+elektrina)
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 160/218
Krútiaci moment Nm: 221
Pohotovostná hmotnosť: 1595-1660 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Prevodovka: automatická-bezstupňová
Počet stupňov: –
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,3 – 5,6l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,5 / 100 km

Pneumatiky: Dunlop SP Sport Maxx

Verzia/cena
Toyota Camry 2,5 Hybrid Executive (testovaný model) od 39 500 €
Toyota Camry 2,5 Hybrid Comfort od 34 000 €

Konfigurátor Toyota Camry

Kontakt, testovacia jazda

Tomáš Novák

Volám sa Tomáš Novák a som automobilový nadšenec, mechanik a prevádzkovateľ automagazínu AutoBlink.sk, ktorý od roku 2019 prináša dôležité informácie zo sveta automobilov.