Ako pripraviť hrdzavé auto na STK za pár centov?
Skorodované prahy, zhrdzavené spodky dverí alebo kufor, to sú problémy, ktoré trápia mnohých majiteľov starších áut. Ako ale tento problém dokážete vyriešiť rýchlo a lacno pred technickou kontrolou? Po prečítaní tohto návodu to budete vedieť.
V prvom rade by ste si mali vydýchnuť, pretože náročné zváranie, brúsenie, gitovanie a konečné lakovanie môžete jednoducho vypustiť z hlavy. Na opravu deravých častí karosérie vášho automobilu nebudete potrebovať žiaden git, tmel ani PUR-penu.
Čo teda potrebujete na takúto opravu?
Prvou vecou ktorú budete teda potrebovať sú nožnice. Tie má každý z vás určite doma. Druhou vecou je izolačná páska, no samozrejme kvôli STK musí byť vo farbe auta.
Za niekoľko minút budete mať prácu hotovú a pokiaľ narazíte na tolerantného technika, možno technickú kontrolu zvládnete bez nejakých problémov.
Kamery na staniciach technickej kontroly teda môžu uvidieť nejaký drobný rozdiel v odtieni farby, no hrdzu či dieru v plechu na aute určite neuvidia. Teda nie sú schopné určiť či sú plechy pôvodné alebo len prelepené izolačnou páskou.
O túto rýchloopravu sa postaral jeden slovenský majiteľ staršieho auta, modelu Škoda Felicia, ktorý si na internete za poslednú dobu vyslúžil veľkú pozornosť. Rozsiahlo skorodované kufrové dvere sa mu excelentne podarilo zamaskovať práve týmto spôsobom opravy.
Samozrejme tento typ opravy neodporúčame, iba ako poslednú záchranu. Pri takomto pravidelnom „servise“ zhrdzavených častí auta sa po čase môže stať, že sa plech jednoducho rozpadne.