Volkswagen Group: Koncern má so svojimi autami nové plány, aké sú to?
Osem automobilových značiek je súčasťou automobilového giganta Volkswagen Group. Zatiaľ čo sa pod jeho strechou skrývajú luxusnejšie značky ako Bentley, Audi, Bugatti, Porsche a Lamborghiny, ktoré majú svoje postavenie, v jeho bežnej produkcii nájdeme aj „lacnejšie“ modely. Týmito značkami je samotný Volkswagen, Seat a Škoda. Vedenie koncernovej skupiny chce túto mainstreamovú produkciu zmeniť, pretože ich rozlíšenie nie je tak jasné ako pri luxusnejších značkách.
S rozlíšením prichádza ale v dobe, kedy je elektrifikácia automobilov v plnom prúde a tak bude musieť koncern stáť na pevných základoch, aby to zvládol. Volkswagen Group chce jasne tieto tri značky identifikovať, aby si navzájom len minimálne konkurovali. Najnovšie modely všetkých troch značiek ale bojujú o rovnakú klientelu, čo nepriamo priznalo aj samotné vedenie.
Hlavný stratég koncernu Michael Jost povedal, že chcú dosiahnuť jasnejšiu identitu ich značiek, na čo neskôr uviedol aj príklad, že Seat by mohol viac reprezentovať emócie automobilov, čo ilustruje značkou Cupra. Ku značke Škoda sa zase vyjadril, že by sa mohla intenzívnejšie zamerať na trh východnej Európy a taktiež na zákazníkov, ktorí hľadajú funkčnosť. Podľa novej stratégie však môžeme čakať zmeny aj priamo od Volkswagenu, kde by sme sa mohli dočkať stratégie o postupnom orientovaní výhradne na elektromobily.
Michael Jost v podstate zopakoval plány, o ktorých sa v nedávnej minulosti už hovorilo, no pri tom to aj ostalo. Po dosiahnutí tejto identite značiek by tak Seat mal konkurovať Alfe Romeo a Škoda by sa mala priblížiť Rumunskej značke Dácia.
Či ale plány vedenia koncernu budú fungovať nikto nevie. Klientela Seatu je v priemere najmladšia v rámci klientely VW koncernu a tak či hľadajú motiváciu ku Alfe Romeo je otázne. Klientela Škody síce nie je najmladšia, ale taktiež sa vynára otázka, či sa dokážu podporovatelia Škodovy obmedziť na to, čo ponúka Dácia.
Isté je len to, že vedenie koncernu bude zvažovať, či si niektoré modely až príliš nekonkurujú. Napríklad o modely Škoda Superb sa uvažovalo, že bude pokračovať aj svojou štvrtou generáciou. Predaju sa nadmierne darí, taktiež jeho design sa ľuďom páči, no až príliš uberá predaje bratskému VW Passat. Nech stratégie vedenia dopadnú už akokoľvek, dúfame že ich modely to len vylepší, no dúfame aj v to, že všetky portfólia budú zachované a ani jedna značka nepríde o svoje modely.